Afscheid van Doetje
- Gegevens
In Augustus 2025 afscheid moeten nemen van Doetje.
In 2017, na het overlijden van Droopy, zag ik een advertentie staan op Marktplaats van een vale rode kruising Turkse Van kater in Amsterdam, die naar een nieuw gouden mandje mocht gaan verhuizen. De eigenaren waren terug verhuisd vanuit een eengezinswoning met tuin ( van haar ouders ) naar een klein apartementje in Amsterdam west, samen met jonge baby en de kat. De kat was duidelijk ongelukkig met de beperkte leefruimte en werd 's avonds laat nog even losgelaten op de galerij om nog wat te kunnen rennen.
Gelukkig zagen de eigenaren dat dus in en besloten afstand te gaan doen van de kat. Ik reageerde meteen toen ik de advertentie zag en binnen een paar dagen was ik bij hun om naar de kater Umut te kijken en eventueel afspraken te gaan maken. Na het gesprek zei ze dat ik hem maar meteen moest meenemen, want dat zou het beste zijn voor zowel de kat als voor hun zelf.
17 Oktober Umut mee naar huis genomen en ondertussen nagedacht over zijn eigen naam in mijn huishouden en kwam op de naam Doet/Doetje uit, van Umut naar Doet en doorveranderen naar Doetje.
Crash Opel Crossland 25 Oktober 2024
- Gegevens
Op 25 Oktober 2024 zou ik later gaan starten met werk, want ik had eerst een afspraak op het gemeentehuis voor de aanvraag van een nieuw paspoort. Na de aanvraag weer in de auto gestapt en vanuit Zaandam richting Schiphol gereden. De pijlen boven de aansluiting van de A10 op de A4 stonden nog op groen en dus is de rechterbaan een spitsstrook en zo rij ik erg vaak richting de aansluiting met de A9. Omdat ik hier al vele jaren rij ben ik hier extra voorzichtig, want je hebt het gewone verkeer, het Schiphol verkeer en de taxi's........ Het Schiphol verkeer is hier het gevaarlijkst, want die weten de weg niet en halen de gekste capriolen uit, gevolgd door de taxichauffeurs die hier als mongolen rijden. 100 Meter voor mij zat een Citroen Berlingo die zag dat hij op de verkeerde baan reed, trapte vol op de rem en duwde zijn wagen naar links de spitsstrook op, waardoor de auto achter hem vol in de rem moest. Ik had het al gezien en had mijn gas losgelaten en kon rustig naar die twee, nu langzaam rijdende, auto's toe rijden. We reden 75 en op de baan naast mij kwam een vrachtwagen met aanhanger te rijden en even had ik het idee van: als die nu naar rechts kom ben ik de sjaak.....en toen gebeurde het! Hij kwam naar rechts, boorde zich in mijn linker achterkant en kwam met zijn bullbar dwars door de hele zijkant heen. Alles bij hectometerpaal 2.0 en een paar honderd meter verder is een vluchtstrook en daar parkeerde hij en ook ik. Hij gaf aan mij nooit gezien te hebben en wilde even een rustigere plek zoeken om de papieren in te vullen en dus de A9 op en meteen er weer af bij Badhoevedorp.
Het was een heftige klap geweest en de auto zag er niet meer uit en toen ik even van voor naar achteren keek kreeg ik al het idee dat ik tegen totall loss zou komen te zitten. De vrachtwagen chauffeur was erg netjes en verontschuldigde zich meerdere keren en het invullen van de papieren ging gemoedelijk en netjes. We gaven elkaar een hand en ik kon door rijden naar de zaak en daar eerst even een bakkie koffie genomen en daarna de verzekering gebeld. Die gaven aan meteen even bij een schadeherstelbedrijf langs te gaan voor een eerste check en dat heb ik gedaan. Eenmaal thuis de zaken verder in gang gezet, want het schade bedrijf gaf aan dat de auto totall loss zou gaan worden verklaard.
Toch knap dat de auto gewoon nog kon rijden en dat ik alleen even een snelle oplossing voor het ontbreken van de buitenspiegel moest gaan bedenken, want op vrijdag hebben de schadebedrijven geen tijd meer voor mij. Zelf in het weekeinde provisorisch de spiegel weer gemonteerd, want ik moet nog even verder met deze auto.
Het was de bedoeling om met deze auto tot rond de 145.000 te gaan ridjen, maar ik moest nu al iets anders gaan bedenken, anderhalf jaar eerder als gepland. Dezelfde avond de sites van de regionale garages bekeken wat ze allemaal hebben staan en bij de Opel dealer in Purmerend stonden zeker 11 Crosslands te koop, dus daar zat het probleem niet. Nog een paar andere garages bekeken en bij Rovee Veenis zag ik een aparte auto staan en wilde die wel eens gaan bekijken.
Zaterdagmorgen 26 Oktober meteen op de fiets gestapt en daarheen gereden en eenmaal binnen in de garage zag deze er leuk uit en toen ik er in ging zitten bevielen de stoelen mij zeer goed. De verkoper kwam langs en na een praatje de afspraak gemaakt voor een proefrit op 9 november aanstaande.
Deze auto is gewoon nog als nieuw en heeft maar 16k op de teller staan. De testrit was goed genoeg voor mij om de deal te maken en omdat de verzekering al die week zou uitkeren kon ik meteen daarna de auto betalen en de ophaalafspraak maken voor 15 november aanstaande.
Ondertussen moest ik de Crossland inleveren en had voor de overbruggende paar dagen een auto gehuurd, welke ook netjes door Univé betaald werd.
De auto is thuis. Ondertussen al een paar duizend kilometer met Bumble ( zo genoemd door mijn collega's ) gereden en alles prima in orde.
Een kameraad van mij heeft afgelopen week ook een gele Stonic gekocht, dus binnenkort een foto maken van Bumble en Bee samen. Het had slechter af kunnen lopen tijdens deze crash en ik ben blij dat alles perfect afgehandeld is door zowel Univé en schadebedrijf Oudenaren BV te Zaandam. De chauffeur van de vrachtwagen nog een foto van Bumble gestuurd en hem gevraagd beter op te letten als hij gele auto's ziet en dat heeft hij netjes beloofd.
Leuvenumse bossen en landgoed Staverden
- Gegevens
De Leuvenumse beek is een oude kwelbeek die bij het plaatsje Uddel ontspringt en zich over de Veluwe richting haar eindpunt bij het plaatsje Hierden in het Naardermeer meandert.
Jaren terug al eens iets over gelezen en vooral over het weer terug brengen van een deel van deze beek in haar oude vorm in 2014. Dat TV programma is in mijn achterhoofd gaan zitten en heb ik dit hoekje Nederland op mijn binnenlandse bucketlist geplaatst en zal daar een paar keer heen gaan rijden om te wandelen, kijken en genieten.
Vrijdag 9 oktober zijn we voor de eerste keer die kant op geweest en helaas had het de dagen er voor pittig geregend en was het nu nog bewolkt weer, maar al wel droog. We hebben 9 km gewandeld door dit deel van het bos en gaan later nog eens terug voor een volgend deel.
Bezoek Volendam en Marken
- Gegevens
Op woensdag 10 juni samen met Sonja naar Volendam en Marken geweest en we hebben ons prima vermaakt.
We waren al om half 10 in Volendam op de dijk en daar was het nog heerlijk rustig en hebben we lekker kunnen wandelen zonder al te veel verkeer en mensen om ons heen.
Na eerst het noordelijke deel van de dijk bewandeld te hebben zijn we weer omgekeerd en terug gaan lopen naar het centrum en de twee jachthavens.













































