• Header Jos 1
  • Header Jos 7

foto-jos.nl

Barcelona 2017

Tijdens de viering van mijn verjaardag in Oktober 2016 gooide ik het idee op tafel om naar Barcelona te gaan voor een paar dagen en zowel de stad als een voetbalwedstrijd van Barcelona te gaan bekijken en ik kreeg meteen 3 volmondige "JA" reacties en dus de reis gaan voorbereiden en boeken. na onderling overleg kwam het weekeinde van 6 en 7 mei ons allevier goed uit en in dat weekeinde zou Barcelona het gaan opnemen tegen Villareal en dus hadden we daar zin in! Via Hotel&Event geboekt en zelf de vliegticktes daarbij geregeld en dus kon het feest op vrijdag 5 mei gaan beginnen. Om 05.00 uur vertrokken vanuit de Zaanstreek naar Schiphol en daar geparkeerd in de reeds van tevoren besproken parkeergarage naast de terminal. Inchecken hadden we ook al van tevoren gedaan en dus konden we al snel door naar de douane en de rijen vielen gelukkig mee en dus binnen 20 minuten veilig op tijd door deze ellende heen en lekker een bakkie koffie genomen en bij de gate stond de PH-BXC van de KLM al op ons te wachten.

Het weer ziet er goed uit voor deze trip; niet te warm en droog.

Het eerste hotel dat ons aangeboden werd beviel ons niet direct en hotel Abba Garden lag ons beter gelegen en dus die geregeld en vanaf daar is het 20 minuten wandelen naar het stadion en ook dicht bij het vliegveld gelegen.

De kist ging vol weg en na het opstijgen vanaf de polderbaan zijn we rechtsaf gegaan en bijna in een rechte lijn zuidwaarts naar Spanje.

Na een voorspoedige vlucht kwamen we op tijd aan in Barcelona en kwam Gerards eerste vlucht ten einde en kon het feest gaan beginnen.

Hotel Abba Garden ligt aan het begin van de Diagonales op een heuvel en is onze uitvalsbasis voor de komende dagen. We konden meteen al 1 van de 2 geboekte kamers in gebruik nemen om 11.00 uur en de tassen daar neerzetten en lekker gaan wandelen de stad in en naar Nou Camp. Meteen vanuit het hotel loop je omlaag een park in en dat was prachtig aangelegen en wordt goed onderhouden.

Dit jaar is het jaar van de roos in dit park en overal bloeiden ze reeds volop! Lekker gewandeld langs de diagonales en toen rechtsaf geslagen de weg in naar het stadion en je merkt vanzelf als je daar dichterbij komt.....

Na eerst in de fanzone wat gegeten en gedronken te hebben zijn we het stadion in gegaan voor de tour en museum en ondanks de entreeprijs van € 26,50 p.p. was dit het ons meer dan waard!

Onze plaatsen voor de wedstrijd van morgen zijn rechtsboven op deze Nike tribune. Dit wisten we op het moment van dit bezoek nog niet, want 's avonds laat kregen we te horen dat de tickets in het hotel afgeleverd waren en de volgende morgen hadden we deze pas voor het eerst in handen. Vak 415.

De heilige gang naar het veld

Nadat we bij het veld hadden gestaan zijn de de tour verder gaan volgen naar boven in het stadion en die gaat tot op de perstribunes en het uitzicht vanaf daar was erg mooi. Na het stadionbezoek zijn we terug gegaan naar het hotel en later met de taxi de stad in gegaan om wat te eten en zo kwam een einde aan deze eerste dag van de trip. Niks mis mee!

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt in het hotel hebben we kaartjes gekocht voor de metro en als eerste stop naar de Sagrada Familia gegaan en daar genoten van dit bouwwerk en de vorderingen die gemaakt zijn sinds ons vorige bezoek. Het was er erg druk en er stonden lange rijen voor de ticketoffice en die ging uiteindelijk dicht en werd ons verteld dat de kerk voor de rest van de dag al volgeboekt was.

Na een rondje rond de kerk en een drankje op een terrasje zijn we weer met de metro verder gegaan naar het centrum en daar lekker gaan wandelen. Marijke wist hier de weg en leidde ons naar Placa Reial voor de lunch.

Toeristenvoedsel gaat er altijd wel in. Natuurlijk wel eerst even een moordaanslag met schijfjes tomaat verwijderen van de burger, maar dat spreekt voor zich...........

Na de lunch lekker verder gewandeld terug naar de metro en weer naar het hotel, om ons daar even op te kunnen frissen en ons klaar te maken voor de match van vanavond!!

Twee uur voor de wedstrijd is het al erg druk bij het stadion en even later gingen de hekken open en konden we naar onze plekken toe.

Hier gaat het gebeuren over een dik uur en vanaf nu stroomt het stadion vol met toeschouwers.

Wauw!!  Wat een uitzicht en nog steeds komt er volk bij op de tribunes en de westrijd staat reeds op het punt van beginnen.

Neymar komt vrij voor de keeper en gaat de 1-0 maken

Tersteegen wordt hier gepasseerd en dus komt de 1-1 al snel op het scorebord te staan.

Even is het sil in Nou Camp..........

Messi aan de bal! Hij speelde niet zijn beste wedstrijd en eigenlijk was alleen Neymar goed in vorm vanavond.

Messi schiet en de bal zal tegen het standbeen van de laatste verdediger van richting veranderen en de verre hoek inrollen, 2-1 dus!

Een lucky goal dus en ook meteen de ruststand.

Twee trotse Feijenoord supporters, die op dit moment nog niet weten wat er de volgende middag zich zal gaan afspelen in Rotterdam.............

Suarez schiet en maakt de 3-1 in de tweede helft

Hier kan je nog veilig met kleine kinderen naar het voetbal toe en daar kunnen we in Nederland best nog wel veel van leren, helaas........

Penalty! Messi zal deze op Panenka manier gaan nemen en de 4-1 op het scorebord gaan zetten. Omdat ik dit gefilmd heb dus geen foto's.

Dit zal ook de eindstand worden en na de wedstrijd zijn we weer terug gewandeld naar het hotel voor een drankje toe en we kunnen terug kijken op een geslaagde tweede dag alhier en dus op naar morgen!

Zondagmorgen 7 mei was de afspraak dat Marijke lekker even alleen de stad in zou gaan om te winkelen en dus gingen wij mannen er een paar metro haltes eerder uit om bij de haven te gaan kijken.

Het was al aardig warm in de stad en we besloten om even lekker het water op te gaan voor een rondvaart door de haven en voor de kust.

Na deze heerlijke rondvaart zijn we verder gaan wandelen langs de jachthaven en we hadden om 2 uur met Marijke afgespoken op hetzelfde plein als gisteren.

Omdat de zon ons al aardig geteisterd had op onze koppen besloten we lekker in de schaduw te gaan zitten om te eten en net als gisteren was hier niks mis mee!

Lekkere mootjes zalm en natuurlijk zijn de moordwapens al aan de rechterkant geschoven op het bord..... We zijn daarna weer terug gewandeld naar de haven en het overdekte winkelcentrum aldaar en nog lekker rondgekeken alhier, alvorens een terrasje te gaan zoeken voor een bakkie koffie en op de telefoon even te kijken wat de voetbaluitslagen waren geworden en daar werden er twee niet geheel vrolijk van.........

Tijd om terug te gaan naar het hotel en daar nog even lekker onderuit gezeten op het terras met een drankje en ook dag 3 tevreden kunnen afsluiten. na het niet naar binnen kunnen gaan bij de Sagrada gisteren hadden we vanmorgen vroeg meteen even geprobeerd om online ticktes te kopen voor een tweede poging, maar de kaartjes waren reeds uitverkocht en is dit dus het enige smetje op het weekeinde tot nu toe.

Dag 4 en we gaan weer vliegen. De PH-BXY van de KLM staat voor ons klaar en ook deze vlucht gaat bommetje vol met passagiers terug naar Amsterdam.

De tweede Maasvlakte is goed te zien tijdens de daling langs de kust.

We gaan landen op de Zwanenburgbaan vanuit zuidelijke richting en zo komt er een einde aan dit tripje naar Barcelona. We hebben een heerlijk weekeinde gehad met mooi weer en een wedstrijd van Barca kunnen meemaken.