• Header Jos 1
  • Header Jos 6
  • Header Jos 7

foto-jos.nl

De eerste nacht aan boord was nog even wennen aan de geluiden en dus een paar keer wakker geweest. Om 05.30 uur was ik klaar wakker en stond dus om 06.00 uur op de voorplecht van het schip en heb mij toen voorgenomen om te gaan proberen elke ochtend de eerste foto hier te gaan maken deze reis.

Het is nog vrij donker en de regen dreigt en in deze eerste uren van de dag hebben we wel wat regendruppels gehad. Mijn begin was lekker, want na enkele minuten zag ik al een groep Bruinvissen gaan en dat geeft hoop voor deze reis!
Heerlijk tot even na 7 uur hier gestaan en toen naar binnen gegaan om te douchen en te ontbijten

Gaaf was het om mijn eerste Jan van Genten van dichtbij te zien en er een paar plaatjes van te kunnen maken. Na het ontbijt maakten we een korte tussenstop in Torvik.

Vanuit hier ging de reis door naar Alesund voor de volgende stop.

Na Alesund gingen we onderweg naar de Geiranger Fjord en dat werd een geweldig mooi stuk varen met constante mooie rotspartijen, watervallen en kleine nederzettingen langs de oevers.

We naderen het laatste stuk en gaan voor Hellesylt linksaf en de spanning stijgt aan boord.

Vlak voor Geiranger zijn we van boord gegaan op de kleine tourboot die ons daarna aan land bracht. Ik had veel mensen verteld dat ik hier op deze dag en op deze tijd zou staan, maar we kwamen 10 minuten eerder aan wal en een aantal hebben mij gemist voor deze webcam, met mijn bord hoog geheven en duidelijk in beeld.
We gaan nu met de bus verder en zullen pas vanavond laat weer aan boord terug gaan komen.

Waanzinnige rotspartijen hier die vanaf zeeniveau tot bijna 1500 meter omhoog gaan. Via de ferry van Eidsdal-Linge gaan we verder

Dit bruggetje is nog door de Vikingen aangelegen en hier omheen hebben ze een klein museum gebouwd met oude huisjes, zoals ze in die tijd gebruikt werden.

Verderop ligt de parkeerplaats van de Trollstigen en hier gaan we even rondwanelen en genieten van dit prachtige fenomeen.

Net buiten Molde hebben we het avondeten genuttigd en dat smaakte prima. Daarna door naar het schip die nog een kwartier op zich liet wachten. Eenmaal aan boord snel gaan slapen, want het was een best lange dag geweest en hopelijk kan ik nu een paar extra slaapuren gaan maken.